Jak Scootshop ušetřil outsourcingem zákaznického servisu přes 712 000 Kč [případová studie]
Případové studie
Přečtěte si případovou studii, jak Scootshop, e-shop pro nadšence freestyle sportů s obratem přes 20 milionů korun ročně, ušetřil přes 712 000 Kč za rok díky outsourcingu zákaznického servisu při nastavení vysoké kvality komunikace i fungujících procesů.
Souhrn spolupráce při průměru 500+ interakcí měsíčně
Roční úspora přes 712 000 Kč (67% úspora ve srovnání s interním řešením) při obratu přes 20 milionů korun.
Přes 80 % telefonů zdvihnuto do 20 sekund.
66 % e-mailů zodpovězeno do 1 hodiny (dalších 13 % e-mailů vyřešeno do 5 hodin).
4,7 z 5 v Google recenzích (254 recenzí).
89 % na Zboží.cz (609 hodnocení).
Před startem spolupráce e-shop narážel na nedoladěné procesy zákaznického servisu e-shopu. To způsobovalo zhoršenou kvalitu komunikace, nárůst počtu negativní recenzí a interní pnutí ve firmě.
Klíčové kroky při spolupráci Scootshopu s Customer Hero:
Půldenní školení k produktu.
Zavedení do systému.
Nastavení procesů a cílů.
Aktivní odpovědi v recenzích.
Dlouhodobý reporting a úpravy.
Kdo je Scootshop
Scootshop je e-shop zaměřený na prodej freestyle sportovního příslušenství jako koloběžky, BMX kola nebo skateboordy. Firma se potýkala s problémy v zákaznickém servisu, kde špatné nastavení interních procesů vedlo k neprofesionální komunikaci se zákazníky.
To vedlo ke stížnostem, které jednak brzdily celý tým včetně majitele a navíc zhoršovaly reputaci e-shopu v recenzích.
3 hlavní problémy, které jsme s Customer Hero identifikovali
Chybějící helpdeskový nástroj zákaznického servisu – chyběla data o interakcích.
Špatný přehled o datech vytížení, kvality a nákladů zákaznické péče – nešlo předvídat vytížení, nutnost kapacit ani nákladovost.
Nedostatečně nastavené procesy a komunikační pravidla se zákazníkem – zákazníkům odpovídali 3 lidé nezávisle na sobě a způsobovali chaos.
Půldenní školení sladilo komunikaci
Po dohodnutí spolupráce jsme uspořádali půldenní školení, kde nám tým Scootshopu předal dle společného zadání informace o produktech e-shopu.
U skateboardů řešíte různé concavy.
U BMX řešíte různé velikosti rámů.
U řídítek řešíte výšku, materiál, comp. systém a tak dále.
Počáteční obavy, že nebudeme schopni s freestyle nadšenci z řad zákazníků komunikovat, během 14 zcela zmizely. Vystřídala je úleva. Místo řešení reklamací má tým Scootshopu čistou hlavu a může se soustředit na svou práci a další rozvoj.
Vedle denní operativy šetříme klientovi čas i se zaškolováním nových posil díky společně vytvořené a průběžně aktualizované znalostní bázi.
Aplikace změn na zákaznické péči
Školení umožnilo rychlé zapracování změn. Vedle vytvoření pořádku v datech a nastavení konkrétních KPI šlo i o viditelné změny, které zákazníci rychle pocítili.
1) Úprava tónu komunikace – z vzájemného obviňování na empatické vysvětlování a proaktivní řešení situace.
Před spoluprací:
Po převzetí:
2) Identifikace častých dotazů – Abychom zákazníkům usnadnili nákup a zároveň ušetřili počet interakcí, začali jsme odpovědi postupně komunikovat na webu. Například v sekci návody.
3) Nastavení procesů – Místo 3 interních lidí, kteří podporu řešili bokem, nyní vše řeší 2 naše zkušené specialistky, které upravují směnu podle reálného vytížení měřeného v systému. Interní podporu využíváme pouze v krajních případech.
Outsourcing zákaznického servisu přinesl významná zlepšení
Data při průměru 500+ interakcí měsíčně.
Finanční dopad: Úspora přes 712 000 Kč (67% úspora ve srovnání s interním řešením) při obratu přes 20 milionů korun.
Dosahování SLA: Přes 80 % hovorů do 20 sekund zdvihnuto.
Rychlost reakce na e-maily: 66 % e-mailů zodpovězeno do 1 hodiny a dalších 13 % do 5 hodin.
4,7 z 5 v Google recenzích (254 recenzí).
89 % na Zboží.cz (609 hodnocení).
Do budoucna vidíme prostor pro zlepšení hlavně v předvídání reakcí u zboží nových dodavatelů. To nám sráží recenze hlavně na Heurece, kdy naši zákazníci nebyli vždy zcela spokojeni s kvalitou produktů nových dodavatelů. Interně tuto produktovou záležitost aktivně řešíme a věříme, že se to spolu s kvalitou servisu dlouhodobě odrazí na zlepšení recenzí.
Chcete se dozvědět víc?
Pokud máte jakýkoliv dotaz nebo vás zaujalo, co a jak děláme, napište nám. Ozveme se vám do druhého dne.
Až 60 % českých e-shopů podle našich dat neumí vyhodnotit svůj zákaznický servis. Nám stačily 2 týdny, aby rodinná lékárna Vitalpoint díky našemu mystery shoppingu našla konkrétní příležitosti, kde zapracovat na zákaznickém servisu a přispět k lepší zákaznické zkušenosti. Přečtěte si, co mystery…
V čele stojí flotila kurýrů, kteří den co den doručují zásilky zákazníkům napříč všemi regiony v Česku. Letoškem počínaje lze službu WE|DO využít i na Slovensku, ambice této přepravní společnosti však míří ještě dál. Stále se rozšiřující síť logistických center, výdejních boxů a dalších…