Ve středu 22. května jsme se v Pardubicích zúčastnili konference SupportDay o zákaznické péči s podtitulem „Odlište se od konkurence“. Letošní ročník nabízel inspirující přednášky a rozmanitý obsah.
Den jsme začali s přednáškou Lukáše Pítry, který nám detailně přiblížil oblast zákaznické zkušenosti (CX) v České republice i zahraničí. Na řadě výzkumů a datech demonstroval, že dojem zákazníka v různých fázích nákupního cyklu přímo ovlivňuje byznysové výsledky. Krátkodobě i dlouhodobě.
Lukáš opakovaně zdůraznil, že pohled zákazníka se často obtížně dostává až k vedení firem. Aby hrál při rozhodování roli, rozhodně nestačí se dívat na jedno izolované číslo typu First Time Resolution. Potřebujete přemýšlet v kontextu celé customer journey.
Mário Roženský – Jak využít AI na zákaznické péči
Následoval Mário Roženský, který spolu se SupportBoxem organizoval celou akci v Pardubicích. Zdůraznil význam umělé inteligence v moderním zákaznickém servisu a dal nám několik užitečných tipů, jak AI efektivně využít. Nástroje umělé inteligence využijete na různých úrovních při přípravě, zákaznické komunikaci i následnému zhodnocení svých aktivit.
Zdůraznil, že kombinace AI a člověk může skvěle fungovat a usnadňuje operátorům práci. Na svém nástroji SupportBox nám ukázal konkrétní příklady využití. Těšíme se na další novinky, které budeme moci s našimi klienty vyzkoušet!
Kristýna Rusňáková – Jak zvládnout péči ve velkém e-shopu
V prezentaci ukázala klíčové milníky v jednotlivých letech, jaké výzvy na zákaznickém servisu řešili a jak je důležité nezůstávat v zajetých kolejích a neustále balancovat náklady vs. přínos. Účastníci se dozvěděli například:
Konkrétní rady, jak zvýšit obrat díky zákaznickému servisu.
Jaká sledují čísla a proč.
Jak je důležitý systém na zákaznickém servisu.
Jak sledují pokrok svých operátorů.
Řadu z příkladů můžete aplikovat v různých fázích vývoje e-shopu.
Jan Tichý – Analytika zákaznické péče
V Customer Hero milujeme data a tak jsme si přednášku Jan Tichého vyloženě užili. Na ukázkách různých dashboardů ukázal, jak pečlivá analytika zákaznického servisu může oddělení proměnit z pasivně reaktivního kanálu na aktivní oddělení, které proaktivně řídí zákaznickou zkušenost a může i cíleně zvyšovat prodeje.
Zdůraznil náročnost vyhodnocení veškerých přínosů zákaznické péče. Pokud ale analytice věnujete prioritu a podíváte se na přínos zákaznické péče například pohledem RFM analýzy, můžete snáze vidět dopad customer care na fungování firmy. Nikoliv jen jako nákladovou položku.
Claudie Paldusová – Jak se nebát telefonovat
Spousta e-shopů se často bojí volat zákazníkům. Data našich telefonických kampaní, které někdy dosahují až 30% konverze, opakovaně ukazují, že tím přicházejí o velký prodejní potenciál.
Claudie nám například přiblížila, jak se během několika sekund můžete přizpůsobit různým typům klientů na druhé straně linky a výrazně tím zvýšit úspěšnost hovorů. Kromě různých metodik typologie osobnosti myslete i na to, jaký typ lidí typologicky vykonává různé pozice, které cílíte telefonními kampaněmi. Ať jde o B2C nebo B2B kampaně. Tomu přizpůsobte přípravu call scriptů.
Martina Hallová – Budování komunit pro dlouhodobý růst
Víte, jak jsme na začátku článku psali o rozmanitosti? Tahle přednáška to splnila do puntíku. Byl to „stand up“ plný zábavy a krásného osobního příběhu.
Ukázal nám, že pro skvělou zákaznickou zkušenost nepotřebujete mít pokaždé drahé nástroje, složité datové vstupy a komplikované projektové řízení. Někdy stačí jen osobní zápal, dostupnost v zákaznické komunikaci a upřímný zájem o potřeby zákazníka, kterým jdete naproti.
Příběh Martiny, jejíž osobní přístup a znalost zákaznic jí přivádí do butiku s italskou módou opakované klienty i ze zahraničí, byl toho krásný příkladem.
Michal Mag a Berenika Sedláčková – Krizová komunikace
Závěr konference patřil Michalu Magovi a Berenice Sedláčkové, kteří se zaměřili na krizovou komunikaci se zákazníky. Ukázali důležitost poskytování informací zákazníkům. Mimo jiné to má vliv i na byznys:
89 % zákazníků spíše dokončí nákup, pokud je zákaznický servis dobrý (Mailchimp)
51 % zákazníků znovu nenakoupí, pokud měli špatnou zkušenost se zákaznickým servisem (Truelist)
78 % zákazníků je ochotných nakoupit i přes chybu v objednávce znovu, pokud byl zákaznický servis kvalitní (Helpscout)
Velmi vám pomůže proaktivně problém řešit a nestavět se k němu zády. Díky tomu i z naštvaných zákazníků můžete udělat ambasadory vaší značky. Plusové body vám například přidá, když si po vyřešení problému následně zpětně ověříte, že zákazník vše v pořádku zvládá. Jde o extra krok, který dělá málokdo a snadno se tak odlišíte.
Konferenci SupportBox hodnotíme na výbornou
Od přátelského přístupu organizátorů přes pestrý program po kvalitní kávu od týmu SmartEmailingu. Těší nás, že téma zákaznické péče má v naší republice takový ohlas. Díky a těšíme se příští rok na další skvělé setkání!
Chcete se dozvědět víc?
Pokud máte jakýkoliv dotaz nebo vás zaujalo, co a jak děláme, napište nám. Ozveme se vám do druhého dne.
Řada lidí bere start vlastního e-shopu vedle příležitostného hobby i jako příležitost, jak opustit zaměstnání a stát se podnikatelem. S růstem e-shopu ale najednou zjišťují, že stále víc peněz a času věnují zákaznické péči místo rozvoji podnikání. Jak to zvládat, pokud chcete mít spokojené…
Dle našich dat až 60 % e-shopařů vůbec neumí dopočítat, co vše platí za zákaznický servis. Mnoho firem má také mizivé povědomí, jak moc zákaznická podpora ovlivňuje jejich zákaznickou zkušenost. Pro klid duše jim stačí jen občasné kouknutí na hodnocení v Heurece.…
Kdybyste měli magickou hůlku a mohli si vykouzlit ideálního klienta, jaký by byl? My takového zažili při nedávné konzultaci zákaznického servisu. Ukázková komunikace se zákazníky. Aktivní zájem o jejich potřeby. Vysoké normy reakční doby. Pak jsme se ale zeptali na cíle. A tam…