Z kvalitní péče o zákazníky budete profitovat dlouhodobě
Dobrý zákaznický servis je klíčem úspěšného podnikání. Přetavte jeho potenciál ve svůj prospěch a zjistěte, jak o zákazníky pečovat levně, ale efektivně.
Někteří zákazníci se raději obslouží sami, jiní při hledání řešení problému uvítají pomoc zákaznické podpory. Nejčastěji stále po telefonu, protože odpověď dostanou prakticky okamžitě. Tento nástroj ale nabízí potenciál i pro majitele e‑shopů. Pojďme se společně podívat na jeho specifika.
Pilířem úspěchu každého e‑shopu je fungující zákaznická podpora s vhodně zvolenými komunikačními nástroji. Jejich výběr úzce souvisí s cílovou skupinou zákazníků, rozhodujícím faktorem je ale i naléhavost jejich dotazů. Když to bude „hořet“, ze všeho nejdřív budou hledat číslo, kam zavolat. Z tohoto důvodu je telefon takřka nezbytným kanálem. A jak vyplývá i z naší praxe, je stále nejpreferovanějším.
Možná jste malá firma a všechny záležitosti okolo e‑shopu řešíte ve dvou nebo třech lidech. Na pokrytí telefonů vám nezbývá dostatek kapacit, ať už časových nebo personálních, a pro své zákazníky jste dostupní pouze prostřednictvím e‑mailu. Vaší povinností určitě není uvádět na webu telefonní číslo, ale mějte na paměti, že zákazníci musí mít možnost se s vámi rychle spojit, pokud něco potřebují vyřešit ad hoc. Ideálně tedy po telefonu.
Jestliže na vás takový kontakt nenajdou, nevědomky se ochuzujete o zisk, protože:
Samozřejmě se najdou zákazníci, kteří neradi telefonují, nebo pro něž není rychlost odpovědi v danou chvíli důležitá. Tato skupina pak pro komunikaci nejčastěji volí e‑mail, případně jinou písemnou formu, která zároveň slouží jako potvrzení řešení daného požadavku. I když jste ale vybudovali brand, který je veřejnosti dobře známý, o poptávku po vašich produktech není nouze a na zákaznické podpoře vám stačí dobře fungující e‑mail, telefon byste zanedbávat neměli.
Kromě toho, že je tento nástroj pro mnoho zákazníků rychlé a efektivní řešení, jak se dopátrat odpovědi, pro vás je to ideální příležitost poznat je blíž. Když vám zákazník zavolá, snadno „diagnostikujete“ jeho rozpoložení. Podle toho můžete adekvátně reagovat a případně nabídnout další produkty a služby, které s původně poptávanými dávají smysl.
Usmívejte se do telefonu. Získáte si sympatie zákazníka a hovor bude mnohem příjemnější.
Než si povíme, jak správně komunikovat po telefonu, je důležité si říct, že jeden mobil nestačí. Pokud se svým zákazníkům rozhodnete zpřístupnit telefonní kontakt, musí být alespoň z 95 % dostupný, zvednout příchozí hovor byste měli maximálně do 30 vteřin. Jakmile jich zavolá několik současně a vy máte k dispozici jen jednu linku, neznáte potřeby ostatních volajících.
Ti s trochou štěstí zavolají znovu, šance na prodej se ale spíš zvyšují vaší konkurenci. Vše lze zefektivnit rozšířením kapacit nebo softwarovými nástroji, které zaznamenávají každý hovor. Vy tak budete mít přehled o všech volajících a až se vám uvolní ruce, zavoláte jim zpět.
Zákazník musí nabýt pozitivního dojmu od prvního okamžiku hovoru, ať už se na vás obrací s dotazem k produktu či stížností. Je proto důležité dodržovat pravidla, která komunikaci po telefonu usnadní oběma stranám. Jak by měl takový hovor vypadat?
Během telefonátu může také nastat moment, kdy budete v úzkých. Zákazník to většinou pozná podle vašeho nejistého tónu a rostoucí četnosti tzv. berliček – „eeeee“, „hmmmm“, „vlastně“, „prostě“, …známe (a máme) je všichni. Pokud si nebudete vědět rady, nemlžte a přiznejte zákazníkovi svou nejistotu, s tím, že se raději poradíte s kolegou a zavoláte zpět. Tak vycítí, že mu nejste lhostejní a berete jeho problém vážně.
Chcete být pro své zákazníky dostupní i na telefonu, ale sami na to nestačíte? Outsourcujte svůj zákaznický servis a využijte služeb Customer Hero. Ozvěte se nám. Naši operátoři jsou mistry komunikace a vaše zákazníky dovedou k maximální spokojenosti.
Zdroj fotografií: Depositphotos.com
Dobrý zákaznický servis je klíčem úspěšného podnikání. Přetavte jeho potenciál ve svůj prospěch a zjistěte, jak o zákazníky pečovat levně, ale efektivně.
Do příprav e-shopu na vánoční sezónu spadá i zákaznická podpora. Dostatek kapacit a správně nastavené procesy vám zajistí spokojenou klientelu i očekávané zisky.
Sledujte důležité metriky ze zákaznické podpory a zjistíte, kolik interakcí se zákazníky denně vykonáte nebo jak dlouho čekají na vaši odpověď.